Aubergine, tomat, spinat, feta – salat

Denne aften havde jeg virkeligt brug for en lækker salat. Det har været en travl uge med fester, besøg hos mine forældre og alt for lidt tid til at lave god mad.

Jeg elsker aubergine, som man nok vil opdage når jeg får flere opskrifter op på siden. Jeg laver ofte auberginerne i ovnen, men de er også fantastiske på en pande.

Her nævner jeg ikke hvor meget man skal bruge af de forskellige dele, da jeg mener at det er meget smag og behag.

Det skal du bruge:

  • Aubergine
  • Frisk presset citronsaft
  • Rødløg
  • Balsamico eddike
  • Frisk Spinat
  • Cherrytomater
  • Fetaost (eller mozzarella ost) i små stykker

Skær lidt rødløg i ultra-tynde skiver og læg dem i blød i lidt balsamico eddike i ca. 30 minutter (mindre kan også gøre det).

Skær auberginen i 1 cm tykke skiver, strøg salt ud over dem. Lad dem stå i 15-30 minutter, skyl dem fri for saltet og tør dem af med køkkenrulle. Læg auberginerne på en bageplade med bagepapir, tilsæt citronsaft, salt og peber, og bag dem i en forvarmet ovn på 180 grader i ca. 20 minutter til de har taget farve og kødet er blevet blødt og skær dem i mundrette stykker.
Skyld og skær tomat og den friske spinat. Vend det hele sammen med osten. Server som tilbehør eller som en let frokost.

Skriv et svar

