Sensommer Grill

Jeg var hjemme hos mine forældre her i weekenden for et kort besøg og da solen varmede på terrassen, var det oplagt at den skulle stå på grill. Når jeg er hjemme hos de gamle er det ofte mig der står for maden, da jeg elsker at stå i deres lækre store køkken hvor jeg rigtig kan folde mig ud.

Jeg mener at når man griller så skal man ikke holde sig tilbage med tilbehør, og når man vælger at lave en masse forskellige små ting så er det jo bare op til den enkelte at sammensætte retten efter egen smag. Dette er en politik jeg har lært fra barnsben, hvor salaten blev serveret som en slags lille salat buffet.

Menuen blev:
Grøn salat med tomat
Artiskok, kidneybønner og semi-dried tomat (det hele marineret i lidt olivenolie, hvidvinseddike, krydderrier, salt og peber)
Kidneybønne pure
Tzatziki
Rød chili med fetaost
Grillet grøn asparges
Grillet kammuslinger med bacon
Oksekød på spyd
Avokado
feferoni
Grillet grøn asparges

Oksekød på spyd

Grillet kammuslinger med bacon

De eneste ting den aften jeg sådan har en opskrift på er:

Kidneybønne pure:
Kidneybønner på dåse
Olivenolie
Hvidvinseddike
Korianderpulver eller spidskommenpulver
Chilipulver
Hvidløg

Blend bønnerne, tilsæt lidt olie og hvidvinseddike. Smag den til med spidskommen, chilipulver, hvidløg, salt og peber.

Tzatziki:
Græsk yoghurt
Revet agurk
Hvidløg
Meget lidt Spidskommen
Olivenolie

Bland det hele, og smag til med hvidløg, spidskommen, salt og peber.

2 thoughts on “Sensommer Grill

  1. Hej Majsemad.

    Du skrev tilbage i 2011 om en grillmenu, hvor der indgår feferoni. Jeg kender denne chili fra Sverige, hvor man får den til pizza som standart på alle pizzariaer og restauranter. Jeg har længe ledt efter den herhjemme, men uden held. jeg købte forleden noget der ligner i Rema, som hed “grøn chili mild”, men den var meget syrlig – nok mest pga. lagen – og ikke helt den rette. Hvor finder du feferoni???

    • Hej Heidi, undskyld det sene svar.
      Jeg har købt dem hos min lokale grønthandler på nørrebro i københavn. Jeg håber du finder frem til dem, de er fantastiske, især i et pitabrød med falafel, agurk, tomat og sesam/yoghurt dressing. Mums!
      Mvh Majsemad

Skriv et svar

