Den lette dessert

Jeg er ikke den store dessert elsker, men når der skal dessert på bordet så skal det ikke være for tungt!

Her i sidste uge havde jeg min veninde på besøg, og siden at jeg havde alt for mange æbler på min lille hylde som fyldte og desuden var blevet lidt for bløde i det. Og jeg havde desuden margarine, makroner, sukker og havregryn! Så besluttede jeg mig for at forsøge at lave en crumble cake:)

Opskriften er ret så cirka, da jeg ikke har lavet den før, og bare sådan prøvede mig lidt frem;)

Det skal du bruge:
Bund:

  • Æbler i tynde skiver eller tern
  • Frosne bær (kan undlades, men står godt til æblerne da de giver en god syrlig smag)

Crumble:

  • ca. 100g Blødt smør/margarine
  • 6-8 Makroner
  • ca 100g Sukker
  • ca. 2 dl Havregryn
  • ca.  50g mel
  • 1 håndfuld hakket mandler

Sådan gør du:
Blad det hele sammen lidt efter lidt, den skal være tør i det så man kan smuldre det hen over frugten.

Bag kagen i en forvarmet ovn på 200 grader i ca. 15-20 minutter til den er flot gylden og æblerne er bløde. Server med cremefraiche.Som du kan se på billedet smagte denne crumble cake vildt godt! Den var i hvert fald meget hurtigt væk 😉 Så hurtigt at jeg næsten ikke nåede at tage et billed af den færdige kage!

Skriv et svar

