Spagetti med kødsovs

Min mor har altid været vild med grøntsager, og lavede den bedste kødsovs med masser af grøntsager. Jeg har altid elsket hendes kødsovs og derfor har jeg igennem årene eksperimenteret med hendes opskrift og er kommet frem til denne opskrift.

NB! Denne opskrift bruger jeg også i min lasagne, og til fyldte peberfrugter etc. Kan bruges til alt!😉

På billederne har jeg forsøgt mig at lave tilsætte oksekødet på samme tid som tomaterne, dette blev meget godt, men jeg vil nu gå tilbage til at brune kødet først, da jeg godt kan lide at man tydeligt kan skelne mellem kødet og sovsen😉

Det skal du bruge:

  • 2 Løg i tern
  • 2 fed hakket Hvidløg
  • ½ hakket frisk chili el. lidt chili pulver
  • 500gr Oksekød
  • 4 gulerødder
  • 150gr knoldselleri (kan undlades, men giver altså den lige lidt mere kant end en alm. kødsovs)
  • 1 squash i tern
  • 2 dåser flået tomater
  • Fond (1 dl, oksekød)
  • 2 Laurbærblade
  • Tørret oregano, timian eller basilikum

Tilbehør: grov pasta

Sådan gør du:
Løg, hvidløg og chili steges i olie ved middel varme i en gryde. Tilsæt derefter kødet som brunes let. Derefter vendes gulerødder, knoldselleri og squash desuden i gryden.
Tilsæt krydderierne og lidt salt og peber. Afslut med tomaterne, fonden og laurbærbladene.
Lad retten stå i 20-40 min under låg. Tag låget af de sidste 10-20 min så retten kan koge ind.
Kog pastaen som anvist på pakken.
Serveres med frisk revet parmesan og frisk basilikum.

Skriv et svar

