Aubergine sandwich

Hvad laver man lige når man ikke har den store sult men skal have et eller andet?! Min løsning den anden dag hed: Aubergine på panden, ristet grovbolle, frisk mozzarellaost og et par skiver tomat.

Jeg har ikke prøvet denne sammensætning før, men det var hvad jeg havde i køleskabet, som så mest indbydende ud!

Det blev til min overraskelse en super snack! Den var saftig, salt, frisk og let mættende.

Sådan gør du:

Skær auberginerne i skiver og strø lidt salt over dem, efter 15 min har de derved mistet deres naturlige bitterhed. Aubergine ristes derefter på en varm pande med lidt olie, chilipulver, salt og peber. Kan sagtens laves uden olie, eller med en masse olie, men auberginer suger olien så mængde du bruger kommer an på hvor fed version du ønsker. Auberginen skal have til de har fået en fin gylden farve på begge sider og er bløde=færdig.

Skær mozzarella og tomat i skiver.

Det hele samles = en super snack.

TIP1: Server sandwichen med en let salat, og du har en lækker hurtig frokost med masser af smag!

TIP2: Smid den færdige sandwich i ovnen så osten smelter.

Skriv et svar

