Æblemos

Jeg havde alt for mange æbler liggende og siden jeg stadig har vildt ondt i min tand kan jeg ikke spise dem rå. Derfor besluttede jeg mig for at prøve at lave en omgang æblemos.

Fremgangsmåde:

Skræl æblerne og skær dem i tern. Kom æblerne i en gryde med lidt vand, vanilje og evt lidt sukker (hvis du har en sød tand;)

Lad det simre på lav varme indtil det har ønsket konsistens. Ej det var let!

Jeg var selv helt overrasket over hvor godt det var selvom at det bare stod og passede sig selv, jeg serverede det i et glas med cremefraiche og lidt knuste makroner. Flødeskum og hakket mandler er også super lækkert til.

Skriv et svar

