Gulerodsdressing

I sommers var jeg bo besøg hos de gamle Jeg havde fundet nogle lækre sildehajsbøffer hos fiskehandleren, og siden jeg ikke havde smagt dem før, var det lidt et gæt hvad jeg skulle lave til! Men denne dressing var super frisk på en dejlig sommerdag.

Denne dressing passer rigtigt godt til fisk på grund af citron og appelsin smagen!

Serveringsforslag
Sildehaj, bagt tomat, couscous salat, tomat/agurk/blåbær salat
og tang salat (lidt alternativt men elsker det!=passer til alt)

Gulerodsdressing
6 Gulerødder
ca 2 spsk friskpresset appelsinsaft
ca 1 spsk friskpresset citronsaft
ca 1 tsk Chili pulver
ca 1 tsk Spidskommen
Cremefraiche
Persille
Salt og peber
Sådan gør du:
Kog gulerødderne i en gryde med vand til de er møre og kan moses. Køl de moste gulerødder. Tilsæt de andre ingredienser lidt efter lidt til den kolde mos imens du smager den til. Det er lidt smag og behag hvordan man smager den til.

Jeg er personligt til meget spicy mad, men tænk på hvad dressingen skal bruges til af kød. Jeg elsker denne til især fisk på grund af citron- og appelsinsaften, det gør den dejlig frisk.

Skriv et svar

